VOŇAVÁ A ČISTÁ DOMÁCNOST

8/02/2017 06:22:00 dop.

Není snad nic hezčího, než pohled na čistou domácnost. Jenže aby domácnost byla čistá a voňavá, je třeba ji pravidelně a hlavně zodpovědně uklízet. Nestačí jen pár sekund před zazvonění návštěvy setřít nános prachu z nábytku a zapnout elektrický osvěžovač vzduchu. Dříve byla úklidová činnost prací pouze ženy, žena byla ta, která měla vařit, starat se o děti a rodinu a lítat z hadrem. Jak je tomu nyní? Znám spoustu domácnosti, ve které chlap nehne ani prstem a žena se může zbláznit. Pak tady jsou ale i vyjímky, kdy muži ochotně v úklidu pomohou. Nemusí gruntovat celý byt nebo dům za nás, ale mohou nám pomoct s nákupem čistících prostředků, vyklizením myčky nádobí, umytí nádobí nebo vyluxování. I tato malá pomoc nám dokáže usnadnit spoustu práce a času.


Můj přítel mi s domácnosti velmi často a hlavně rád pomáhá. Nikdy ho nemusím do úklidu nutit. Vždy rád vstane, vezme do ruky vysavač a ochotně vysaje celou plochu i sedačku v obývacím pokoji. A udělá to i v dny, které nemám vyhrazené na úklid. Prostě když vidí, že je potřeba vysát, neptá se mě, neupozorňuje na nepořádek, ale jde a koná. Nesmírně si této pomoci vážím a ráda mu za to nabídku nějakou protislužbu, ať už se jedná o večerní romantickou procházku, dobrou večeři nebo muži milovaný sex. Myslím si, že není na škodu si naše protějšky hýčkat.

Nedávno mi došla spousta čistících prostředků a bylo třeba nakoupit nové. A ačkoliv mám nějaké své oblíbence, na které při úklidu nedám dopustit - jako je Detol nebo Sanytol, ráda vyzkouším i něco nového, co mi buď vyhovuje nebo ne. Každopádně tak jako tak svou službu splní a já jsem s výsledkem většinou spokojená. A když ne, přeleštím to univerzálním hadříkem od Viledy, na který mi postačí obyčejná voda a jsem spokojená.


Ráda bych se zmínila o mých dvou nových avivážích, které jsem si zhruba před dvěma měsící pořídila. Jsem zastánce mých velkých favoritů značky Lenor, které mě snad nikdy nezklamaly. Ale bylo na čase vyzkoušet něco nového. V obchodě mě oslnily tyto desingové a voňavé aviváže Silan Supreme, které nádherně voní. Do každého praní používám chránič pračky, konkrétně Calgon gel, který chrání pračku před vodním kamenem a různými usazeninami.Stačí ho nalít do přihrádky s gelem a zapnout pračku. Tohle balení mi vydrží na pár měsíců, jelikož nemáme příliš tvrdou vodu.


Miluji tekuté prací prášky. Už jen z důvodu, že se při ízkých teplotách nemusím bát, že se prací prášek nerozpustí a já nebudu muset vyprané oblečení znovu přepírat. Ráda střídám různé značky. Momentálně jsem zkusila koupit Persil a Palmex, všechny produkty nádherně voní a hlavně z oblečení odstraní i zaschlou špínu.


Na mytí oken, zrcadel a skleněných ploch ráda používám  univerzální hadřík Vileda nebo můj oblíbený čistič skel od W5, který seženete za pár korun v Lidlu. Je výborným čističem, příjemně voní a hlavně nezanechává šmouhy. Na sanitární zařízení bytu, kuchyňskou varnou desku a linku používám písek od Cifu. Je mi jedno s jakou parfemací, jsou všechny stejné.  Tento Lila flower  voní velmi sladce a nedráždí mi nos. Jako dezinfekci používám Sanytol nebo Savo.  Ačkoliv se mi u Sava stává, že dráždí nos, místnost při úklidu nechám větrat a je po problému. Nechám chvíli působit, otřu čistou vodou a je hotovo.


I čistá toaleta je základem čisté domácnosti. Já osobně toaletu myji nejméně 2x týdně. Do záchodové mísy pravidelně umisťuji dva držáky s kuličkami Brefu, které při každém spláchnutí pustí pěnu, očistí mísu, odstraní vodní kámen a hlavně krásně provoní. Výdrž je poměrně velká. Držáky vyměňuji zhruba co dva týdny. Dva krát týdně se vrhám na mísu, dovnitř naleju Duck nebo Savo. Nechám deset minut působit, vyčistím kartáčem a spláchnu.


Jelikož máme v bytě dlažbu i plovoucí laminátové podlahy, tak kupuji více čistících prostředků, které jsou na ně určeny. Produkty střídám, momentálně mám doma Pronto mýdlový čistič a Savo na podlahy a povrchy. Všechny krásně voní a splňují službu na 100%.


Přesouváme se k mé oblíbené pomocnici a to myčce nádobí, kterou mám teprve krátce. Koupili jsme Finish tablety do myčky Finish osvěžovač. Oba mi maximálně vyhovují. 


A posledními pomocníky jsou pro mě dva dokonalé produkty, které zachrání mé nerezové spotřebiče. Tím prvním je Cif nerez, který se nastříká na nerezovou plochu a vlhkým hadříkem se setře a odstraňovač vodního kamene od W5, který používám na kávovar a rychlovarnou konvici. Ačkoliv jsem nečekala žádný výsledek, velmi mě překvapila. Vyčistila naši konvici od vodního kamene.

Pokud se na jednotlivé produkty chcete v nějakém obchodě podívat a koupit si ji, využijte portál Srovnáme.cz a ušetříte nějaké peníze, které se  budou hodit například na nákup vánočních dárků. Pokud se chceš podívat na nějaký z mých zmiňovaných produktů, klikni v článku na název a odkážete tě to.

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Mně uklízení celkem baví právě díky všem těm úklidovým prostředkům a ten pocit, když je domácnost vycíděná a voňavá, ten je k nezaplacení:-) Taky mám nějaké své oblíbence, plus stejně jako v kosmetice, ráda zkouším nové produkty:-)

    OdpovědětVymazat